شناسایی و اولویتبندی ابعاد و مؤلفههای فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر مدیریت جهادی در نظام اداری
دانشگاهها: رویکردی میانرشتهای
|
محمد سعید تسلیمی1، خلیل نوروزی2، محمد عبدالحسین زاده* 3 |
1- استاد دانشگاه تهران 2- دانشجوی دکتری دانشگاه تهران 3- دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه امام صادق (ع) |
|
چکیده: (733 مشاهده) |
هدف این پژوهش شناسایی و اولویتبندی ابعاد و مؤلفههای فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر مدیریت اداری جهادی در دانشگاهها بوده است که با توجه به نیاز کشور به مدیران دارای این روحیه برای پیشبرد ملی و بینالمللی اهداف و مقاصد والای نظام جمهوری اسلامی، دارای اهمیت بسیاری است. در این پژوهش بعد از تشکیل پنل خبرگان براساس روش گروه کانونی به تقلیل اولیه و متناسبسازی فهرست ابعاد و مؤلفههای فرهنگی- اجتماعی ارائهشده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام شد. درخت تصمیم منتج از مرحله گروه کانونی، پس از تأیید کلی خبرگان مبنای طراحی پرسشنامه قرار گرفت. پرسشنامه طی طیف لیکرت 5 تایی در اختیار مدیران اداری دانشگاهی مشهور به فعالیتهای جهادی قرار گرفت که 14 پرسشنامه صحیح و قابل اتکا عودت یافت و مبنای تحلیل پژوهشگران قرار گرفت. تحلیل ابعاد فرهنگی- اجتماعی با تکیه بر روش TOPSIS انجام شد. براساس نتایج بهدستآمده نظم اجتماعی، اخلاق و وحدت و انسجام مهمترین ابعاد، و شجاعت، فداکاری، توجه به خودسازی، مسئولیتپذیری، فرهنگ جهادی و بسیجی، روحیه جهادگری و مبارزه از مهمترین مؤلفههای فرهنگی- اجتماعی مؤثر بر تحقق مدیریت جهادی در دانشگاهها محسوب میشوند. |
|
واژههای کلیدی: مدیریت جهادی، مدیریت اداری، میانرشتهای، فرهنگی- اجتماعی، گروه کانونی، روش TOPSIS. |
|
متن کامل [PDF 671 kb]
(559 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: ۱۳۹۶/۲/۳ | پذیرش: ۱۳۹۶/۲/۳ | انتشار: ۱۳۹۶/۲/۳
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|